2013. április 19., péntek

Nem sikerült...

Ahogy írtam pár napja elkészítettem a rahátot, hát nem jó, sőt kifejezetten undorító, sem állagra, sem ízre nem olyan mint amilyennek lennie kéne. Tehát az a recept nem jó, kár mert nagyon szeretem, és úgy örültem hogy magam is meg tudom csinálni. A zselatin íze érződik rajta, sajnos és ettől undorít, az állaga is sokkal vizesebb, hiába forgattam bele többször is a keményítős porcukorba, nem lehet megfogni olyan maszat szerű ragacs lett. 
Így nézett ki:


Csalódás na... Ki is dobtam. Lehet kapni itt a lidlben valami hasonlót (Turkish Delight -nak hívják, 300g) de elég drága, és nem is egészen olyan. Olyant szeretnék amilyent Erdélyből lehet hozni, cipős dobozban, és selyem papírban, olyan igazit....
De találtam egy másik receptet is és meg fogom próbálni hátha az jobb lesz, ha sikerül akkor majd ide is kirakom, de addig nem, amíg ki nem próbáltam.

Viszont a medvehagymából elraktunk feldarabolva, sózva, olíva olajban, dunsztos üvegben, és az jó lett, tehát azt fogunk máskor is csinálni.

Találtam egy másik tök jó receptet is amit ma kipróbálok: 
Hozzávalók
4 tojás, só, bors, 2 dl tejföl,2 dl főzőtejszín,70 dkg burgonya,40 dkg pucolt zöldtség(lehet többféle is)
15 dkg reszelt sajt,1 teáskanál vaj a formához
A sütőt melegítsük elő, vajazzunk ki egy kapcsos tortaformát. A tojásokat verjük fel, fűszerezzük sóval és borssal, adjuk hozzá a tejfölt és a tejszínt is. A burgonyákat tisztítsuk meg, éles késsel szeljük nagyon vékonyra. Rakjunk annyi szelet burgonyát a tortaformába, hogy bőven fedjék egymást. Kicsit sózzuk, majd rendezzünk el rajta a zöldséget. Öntsünk rá a tojásos keverékből, és addig rétegezzük a hozzávalókat, míg el nem fogynak. Fóliával takarjuk le a tetejét, és forró sütőben süssük 30 percet. Vegyük le a fóliát, szórjuk rá a reszelt sajtot, és süssük addig, míg megpirul a teteje. A sütőből kivéve néhány percet pihentessük, majd mikor langyos, éles késsel válasszuk el az oldalát a formától. Óvatosan szedjük ki a tortát, szeletekre vágva kínáljuk. 

Én ezt köretnek készítettem, zöldborsót és padlizsánt tettem bele és húst sütöttem mellé. De lehet darált húst tenni bele, akkor rakottas jellegű lesz, vagy valami füstöltet....már ahogy leírtam összefutott a nyál a számban.

Háromszor voltunk már futni a héten, tehát eddig tartottam is amit vállaltam, és már majdnem le tudom futni a teljes kört a parkban, szerintem jövő héten sikerülni fog. A tornát még nem kezdtem el, mert jó idő volt és inkább futni mentünk, de jövő héten neki látok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése