2013. április 14., vasárnap

Limerick

Tegnap végre eljutottunk Limerickbe, nem turistáskodni mentünk, (főleg hogy esett az eső végig, nem is lehetett volna) hanem vásárolgatni, felfedezni. Ennek megfelelően, nem is készítettem képeket (na jó vittem fényképező gépet, csak elfelejtetem használni) majd legközelebb. Sok helyen jártunk, rengeteg boltot végignéztünk, műszaki bolt jellegű helyekről apróságok kelletek a férjemnek, amiket itt nem lehet megvenni, vagy sokkal drágábban. Kaptunk is mindent, és jóval olcsóbban mint reméltük, megnéztünk több nagy áruházat is, és még egy tescoban is voltunk.
Sajnos hiába reménykedtem benne, hogy mivel nem ír cég, ezért ott majd kapok nem ír gyártmányú tampont, konkrétan ob tampont. Hát nem volt ott sem, és most már nincs is más ötletem hol lehetne megnézni. Sajnos az itt kapható két fajta, gyalázatosan vacak, szinte használhatatlan, és azt hittem ez egy nemzetközi termék egy multitól, ezért a tescoban lesz, de itt úgy védik az ír piacot, hogy egy csomó minden Európában kapható dolgot, márkát itt nem forgalmaznak. Nem marad más, mint vagy megbékélek ezzel a vacakkal, vagy hozatok ki csomagban Magyarországról, még nem döntöttem el.
Tetszik nekem ez a város, a belvárosa valahogy emlékeztet Pécsre, nem is kinézetre, inkább a hangulata. Elmentünk még a Milk Market-be, ami egy nagy piac egy sátor tető alatt, és látszik hogy a falai jó régen épültek, nagyon hangulatos, sajnos csak zárásra értünk oda, de legközelebb előbb megyünk. A piactól nem messze van az Old European cikkek boltja, eddig ez tetszett legjobban, az összes szlovák, meg lengyel boltnál jobb amit láttam. Vettünk füstölt szalonnát, és vaníliás pudingport, meg tarhonyát, ja és tormát is. Most már azt kell mondjam, nem sok étel van amit nélkülöznünk kellene az otthoni ízekből. Amúgy sem a tradícionális magyar konyha hívei vagyunk (pörkölt-gulyás-paprikás csirke), csak ritkán eszünk ilyesmit, és ez így meg is oldható. Domi az egyetlen aki szalonna függő, ezért eddig szenvedett, de most fel van villanyozva.

Gyalog kicsit sikerült elkavarodni, és volt hogy 5 percig nem tudtuk hol is vagyunk pontosan, de kocsival és GPS-el teljesen jól lehetett mozogni, pedig eddig 3-4-szer voltunk csak Limerickben, és mindig mások vittek minket, de ezzel nem lesz gond, az már biztos. Legközelebb viszont jó lenne turistáskodni és megnézni a várat, ami a folyó partján van, messziről gyönyörű. Szeretnék rendelni egy használható, részletes Írországi magyar nyelvű útikönyvet, akinek van ötlete, tapasztalata melyik a leghasználhatóbb a neten feltalálható 10 könyv közül, az meg írhatná. Elvileg a Libri kiszállítja ide is a könyveket, csak gondolom a postaköltség nem kis összeg lesz, de mindegy szükség van rá, ha élvezettel akarunk turistáskodni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése