2013. március 26., kedd

...szünet...

Erősen tart a tavaszi szünet, nehezen bírjuk, ugyanis nagyon hideg van. Ma még egy kis hó is szállingózott, de persze nem maradt meg, csak mivel a szél folyamatosan fúj ezért, hidegebbnek tűnik az idő, mint amilyen. Persze tudom én, mi ez az otthoni időhöz képest....csakhogy ott legalább lehet szánkózni, itt meg nem lehet semmit csinálni szabadtéren, mert megfagynak a kölykök. Szóval marad a számítógépes játék, a filmnézés, a tv nézés, esetleg a legózás Dominak, de Dénesnek még az sem. Unatkozás van na....ez a helyzet, és egymás piszkálása, vagy együtt rosszalkodás. A társasozáshoz is mindig csak az egyik gyereknek van kedve, a másik épp nem akar, de ketten meg nem jó.Várom a tippeket mit lehetne csinálni, bezárva a házba, szünet alatt, a hidegben :(


Áron náthája javulóban van, már egész tűrhetően érzi magát, talán húsvétra meg is gyógyul. Még nem tudom mi lesz a húsvéti program, de már neki is lesz kedve hozzá talán :)

A napokban a facebook-on régi ovis, iskolás csoportképek kapcsán, egy csomó régi ismerőssel akadtam össze, többségükről 25-30 éve nem hallottam. Nagyon érdekes volt, mert van aki mellett elmennék az utcán, de van aki alig változott. Nagyon érdekes viszont, hogy igen jelentős részük külföldön él, pedig az én korosztályom gyerekként erre még csak nem is gondolhatott, és most szét vagyunk szóródva a világban, fura...Régen mekkora kuriózum volt ha valakinek volt egy ismerőse mondjuk az USA-ból, most így van több is, de nem furcsa ez már senkinek. Azt is észre vettem, hogy az otthon élő fiuk (na jó ma már férfiak), jó része profilképnek vagy egy sportkocsit, vagy a kedvenc focicsapata logóját teszi be, így viszont nem sikerült megnéznem mi lett belőlük. Pedig jó végig nézni a profilképeket, (persze ha nem mögötte a nap, ő meg napszemüvegben áll, jó messze a fénykép készítőjétől, mert ez is elég gyakori) kiből mi lett, hol él, van e családja stb. Mert aki oviban a barátod volt, biztos hogy nem az lett belőle, amit magadban tippeltél volna, amikor néha előkerültek a fényképek és gondolkodtál, mi lehet vele.
Megtaláltam a neten a rahát receptjét, (egy erdélyi édesség) és a Gyöngyi ígérte hogy hoz nekem borkősavat Magyarországról, (itt nem találtam még meg) és akkor megcsinálom, nagyon kíváncsi vagyok milyenre sikerül.
Itt a recept, ha valakit érdekel:
A rózsavizeshez:
1,5 dl víz 
1 evőkanál zselatin
25 dkg kristálycukor
1/4 teáskanál borkősav
1 evőkanál rózsavíz
2-3 csepp piros ételfesték (elhagyható)
2 evőkanál porcukor
1 evőkanál kukoricakeményítő
A citromoshoz:
1,5 dl víz 
1 evőkanál zselatin
25 dkg kristálycukor
1/4 teáskanál borkősav
1 db citrom átszűrt leve
2-3 csepp sárga ételfesték (elhagyható)
2 evőkanál porcukor
1 evőkanál kukoricakeményítő
A zselatint a vízzel folyamatos keverés közben felforraljuk. Hozzáadjuk a kristálycukrot és addig főzzük, amíg a cukor teljesen feloldódik. Levesszük a tűzről, majd lehabozzuk. Belekeverjük a borkősavat, az ízesítőanyagot és az ételfestéket. 15 x 15 centis edénybe töltjük, majd hagyjuk, hogy 2-3 óra alatt megdermedjen. 3 centis kockákra vágjuk, végül az átszitált, kukoricakeményítővel elkevert porcukorba forgatjuk.

2 megjegyzés:

  1. A borkősavat tartaric acid néven találod tescoban. Én London mellett élek, itt kapható.

    Amikor kijöttünk, én alig tudtam angolul. A férjem angol, ez segítő tényező, de beszél magyarul jól, eleinte úgy kommunikáltunk. A gyerek pici volt, vele jártam babaklubokba és kukultam a sarokban, bár a többség szintén nem angol volt, kukultak ők is. Aztán a férjem elvesztette az állását és 4 hónap pénztelenség után válaszoltam egy álláshirdetésre. Felvettek. Néha elsírtam magam, ha telefonálni kellett, aztán belejöttem.
    Nem tudm mennyire tudsz angolul, de miért nem iratkozol be egy akármilyen, nem nyelv-, tanfolyamra? Mittudomén, fotózás vagy alapfokú könyvelés vagy a szakmádban pl, bármi is az? Ha mondjuk szakács vagy, akkor egy főzőtanfolyamra, ha matematikus, akkor matektanfolyamra. Olyanra, aminek a megtanulása nem lenne gond, viszont angolul van.
    Nyelvet tanulni unalmas, en sosem jártam nyelvtanfolyamra angolul vagy olaszul (ott 10 évet éltem), de mindkettőt sokkal jobban tudom (bár valszeg a nyelvtant kevésbé), mint a németet vagy a franciát, amiket iskolában szedtem magamra.
    Sok sikert.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzsi! Az angolom sajnos még annyira nem jó, hogy bele merjek vágni, egy ilyen tanfolyamba, de tervezem, mert a szakmám itt teljesen más mint otthon, tehát vagy újra kell tanulnom, vagy máshoz kell kezdenem. Ezt még nem döntöttem el. Én szerettem a nyelviskolát, sokat segitett, mert előtte nem is mertem kimondani egy szót sem angolul.
      A borkősavat meg fogom nézni ha tescoban járok (ez egy kisváros, itt nincs) köszi a tippet.

      Törlés