2013. március 21., csütörtök

A jó tanuló

Domi délután egy dolgozatot hozott haza, éppen mosogattam, amikor az orrom alá dugta, mondom neki: aha, ügyes vagy, tök jó. Számok voltak rajta és hogy 100%-os lett, gondoltam újabb matek doga, ügyes a gyerek, mondtam neki később megnézem, ha befejeztem a mosogatást. Hazaért az apja, mutatja neki is, kézbe veszi, nézegeti, ügyes vagy, mondja, Domi milyen dolgozat ez? FRANCIA! Erre már én is odakaptam a fejem - tényleg francia, na lássam csak! Erre az én szerény Domikám: igen francia dolgozat, és enyém lett a legjobb az osztályban, picit furcsának is találtam anya, hogy csak kicsit örültél az előbb.... Édes kicsikém, nem vettem észre, pedig ez a rettegett francia volt, szégyelltem is magam rendesen, aztán megölelgettem, dicsérgettem ahogy ilyenkor kell.

Áron nagyon náthás, vacakul van, lehet hogy lázas is, de nem hajlandó megmérni, mert amiről nem tudunk, az nincs is. Így is dolgozik, nem is keveset, tegnap is egy órát túlórázott, az orra olyan piros, mintha be lenne festve és panadolt meg köptetőt szed folyamatosan.
Főzés, rendrakás, után elmentem angol tanfolyamra, este negyed 10-re értem haza. Dénes még nem volt sehol....Már délután fél 6-kor elindultak Corkba, a díj átadóra, 10 óra után ért csak haza. Kapott egy oklevelet,



 és egy érmet,


amit a kocsiban hagyott és csak ma hozta haza. Nem sokat mesélt, hiába faggattam, milyen volt, ki volt ott, hogy zajlott, mit mondtak? Jó volt, de unalmas, csomóan voltak, a legtöbb szülő is ott volt, mondták a nevem, kimentem, kezet fogtam, átvettem, ennyi.
Még annyit mesélt hogy: Azt mondták az elején: vannak gyerekek akik nem szeretnek tanulni, de ti itt nem ilyenek vagytok, ekkor körül néztem- hogy kerültem én ide? Én utálok tanulni! :)  2 megyéből (Cork és Kerry) 10 college tanulói vettek részt ezen a díj kiosztón. Csak az kapott díjat aki valamelyik tantárgyból emelt szintű vizsgát tett, és arra A, vagy B betűt kapott. Dénes matekból tett emelt szintű vizsgát karácsony előtt, 84%-os lett tehát egy pont híján lett csak B.

Egy kis magyarázat az itteni értékelésről a suliban: Az én fiaim Junior Cycle-t végzik ami 3 éves, Domi 1.-s, Dénes 2.-os, 3.-ik végén záróvizsga van.  De minden negyedév végén is vizsga van, és annak az eredményeit postán elküldik. Eddig 2 vizsga volt, egy október végén, és egy karácsony előtt. Jegyek helyett itt betűket kapnak, de csak a vizsgákra, az egyéb dolgozatokra csak százalékokat. A vizsgákat 3 szinten lehet letenni: van az alap (Foundation Level) van a normál (Ordinary Level) és van az emelt szintű (Higher Level). Általában, a gyerekek a normált szokták lerakni, és csak a szorgalmas, jó tanulók teljesítik az emelt szintűt, az órákon is differenciáltan tanítanak, és csak azoknak tanítják az emeltet, akik biztos le tudnak vizsgázni belőle. De ha a tanár úgy érzi hogy ez menne, akkor ő maga szól a gyereknek, hogy van e kedve hozzá, tehát ez itt dicsőség, ha vizsgázhatsz emelt szinten. Az alap vizsgát a részképesség zavarokkal küzdőknek lehet letenni.
Az értékelésnél pedig így állapítják meg milyen betűt kapnak:
100% - 85% = A
  84% - 70% = B
  69% - 55% = C
  54% - 40% = D
  39% - 25% = E
  24% - 10% = F
   9% -   0% = NG
Persze ha harmadik végén leteszik a vizsgát utána már a következő 3 évben szigorúbban alakulnak a százalékok, mert az már az egyetemi felvételibe is bele számít majd. De erről majd csak akkor írok ha aktuális lesz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése