2013. július 3., szerda

Virágok

Egy ismerős magyar házaspár hazaköltözik Magyarországra, és egy csomó holmit amit nem akartak, vagy tudtak hazaküldeni, eladni, megkaptunk tőlük ajándékba. Nagyon örülök neki, mert pont olyasmik amik eddig nem voltak nekem itt, és ezekre most nem kell összespórolnom a pénzt. De aminek a legjobban örülök, hogy kaptam egy csomó szobanövényt. Egy szép nagy gyompálmát, egy mikulásvirágot, (ami véletlenül lemaradt a fotóról) kettő korallvirágot, amit szétültettem mert már öreg tő volt és frissíteni kellett, de így sok kisebb növény lett belőle. Egy egész nagy vitorlavirágot, és kettő cserép csokros indát, sok kis hajtással, tehát ebből is több cserepet csináltam. Egy kis cserép virág nem drága, viszont csak türelemmel és idővel lesz belőle nagy növény ugye, de a nagy növény meg itt is drága. Az otthoniakat elosztogattam mind, és itt nagyon hiányzott hogy alig egy kettő van csak, azok is kicsik. Mivel otthon virágkötő voltam egy virágboltban, és családi házban éltem 15 évet, annyira magától értetődő módon mindig voltak körülöttem virágok, és mindig egyre több, így magam sem gondoltam hogy majd itt ennyire hiányozni fognak nekem. Némelyiket kicsit rendbe kellett hozni, némelyiket átültetni,  egy csomót pedig szétültetni, de egy kis kórházi  (amit a konyhaablakba kell tenni, hogy szem előtt legyen, azt régen a boltban is külön tettem a pult másik felére amíg rendbe nem jött, ezt hívom én kórháznak) kezelés után mind szép lesz és élni fog. A helyüket is megtaláltam már, de itt még a kincsek átültetés után, egy kupacban láthatóak a konyhában:
Ezeken kívül nekem volt még kettő broméliám (aminek szintén egy itteni barátnőmtől kaptam ajándékba a hajtásait), egy kisebb gyompálmám amit én nevelgetek kiskorától és vettem. Van az 5 db ciklámenem amiket szülinapomra kaptam, és amik most épp pihennek és még nem tudom hogy ősszel sikerül-e újra élesztenem őket, és van egy csodaszép pistikém amit nem rég vettem és még virágzik (remélem sokáig). 
Ezeken kívül vannak kinti virágaim, amiket dobozokba ültetve tartok a betonos udvaron,( mert a kerthez nem nyúlhatok, azt a tulaj gondozza) azokat nem sorolom fel, egy részét anyák napjára kaptam, egy részét vettem, és olyan is van amiből hajtást csórtam útszéli kis kertekből, de mindig ügyeltem rá hogy ne látszon meg a kerten hogy hozzá nyúltam. A dobozokban vannak magról nevelt virágpalántáim is amiket majd szétültetek ha megerősödnek, és fűszer növények is szintén magról.




Tehát jelentősen gyarapodott a szobanövényeim mennyisége, sokkal otthonosabb lett a ház tőlük, én pedig tök boldog vagyok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése