2013. szeptember 26., csütörtök

angol

Voltam kedd este angol tanfolyamon, elég sokan voltunk, remélem nem marad így, mert alig tudtunk haladni. Ha valaki nem ért valamit, akkor a tanárnő addig magyarázza neki amíg...és amikor mind a 13 ember nem érti akkor 13-szor egyenként, hát gyötrelmes volt na....tavaly csak 6-7-en voltunk egyszerre, és úgy lehetett haladni. Itthon is elkezdtem minden nap egy órát tanulni, nagyon szeretnék már végre beszélni és érteni angolul. Mivel úgy döntöttünk, hogy a hátralévő életünket (de a nyugdíjig biztosan)itt éljük le, nem tehetek mást mint meg KELL tanulnom a nyelvet. Nagyon szeretném, mert az én életem is sokkal egyszerűbb lenne tőle, és azért az igazi otthon vagyok érzés csak akkor jön el, ha már az utcán is értem mit beszélnek körülöttem. Nagyon vágyom már dolgozni is, de egy állásinterjút még nem tudnék jól végig beszélgetni sajnos ( ennek ellenére adtam be cv-t már virágboltba), azért reménykedek, hogy majdcsak valami összejön. És szorgalmasan tanulok angolul, ha találnék valami önkéntes munkát legalább ahol használnom kéne, gondolom gyorsabban haladnék. Na de nem panaszkodom...
Domi kapott végre segítséget a suliban a tanuláshoz, és most végre kezd megnyugodni, szerintem pár hét alatt behozza a lemaradásokat és utána nem lesz vele gond. Már csak barátokat kéne találnia...

2 megjegyzés:

  1. Örülök,hogy Domi végre kicsit nyugodtabb a suli miatt! :) Jó,hogy legalább ott ilyen a hozzáállás az ADHD-s gyerekekhez! Szólj ha segíthetek a nyelvtanulás ügyében bármiben,bár így majd 2000 km távolságból igencsak nehéz,de tényleg bármikor szívesen segítek! Írj rám ha valahol elakadsz nyugodtan! Hidd el tudom milyen cipőben jársz....:) Bár én úgy mentem ki annó,hogy elvileg tudtam angolul megszólalni nem mertem...De hidd el gyorsan belerázódsz és az önkéntes munka nagyon szuper ötlet. Régen a használt ruhaboltokban ( Charity Shop) lehetett segíteni,nem tudom ott van a környéken vagy,hogy lehet e még így "beugrani",de ha igen akkor lehet megér egy próbát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen én is erre gondoltam, hogy bepróbálkozok egy ilyen boltban. A segítséget köszönöm, még lehet hogy igénybe veszem, bár most még egyedül is haladok, illetve Dénes és Gyöngyi sokat segítenek a kiejtésben. Az az igazság hogy amíg nem kell napi szinten használnom a nyelvet addig nem fog menni, mert elfelejtem a nem használt szavakat idővel, meg a mondatok megfogalmazása sem egyszerű sokszor.

      Törlés