2014. február 14., péntek

Az évtized vihara

Mostanra már összeszedtem magam, köszönöm a biztatást mindenkinek. Az angol tanulást továbbra is gőzerővel folytatom, és remélem, hogy eredménye is lesz ...

Dénes a múlt hét közepe óta folyamatosan írja a próba vizsgákat (olyasmi mint otthon a próba érettségi) minden nap más tantárgyból írnak, és holnap lesz az utolsó teszt. Aztán egy hét síszünet lesz a fiúknak, és ez jól fog jönni mindkettőjüknek. Nagyon elfáradtak a téli szünet óta, ami Dénesnél még érthető is, de Domiék évfolyama nem készül vizsgákra ebben az évben és ezért nem is olyan feszített a tempó náluk. Györki is eléggé belefáradt, nem is a munkába (mert az nem nehéz,) hanem a biciklizésbe, minden nap szombat kivételével, reggel és délben, hóban és fagyban is 8-8 km -t letekerni nem valami pihentető. Kedden óriási pelyhekben hullott a hó miközben biciklizett, szerdán borzasztó nagy viharban, tegnap lefagyott a hó az útra és nem is tudott dolgozni menni, ma megint vihar volt. Szóval értem én hogy nem szereti.

Szerdán iszonyatos nagy vihar volt itt, 177 km/órás szelet mértek, a környéken rengeteg fa kidőlt, kamionokat borított fel a szél, egy csomó épület tetejében, kerítésében kárt tett. Órákig áramszünet volt nálunk, Áronék gyárában is leállt a termelés, kettő órakor hazaküldtek mindenkit, a környező kisebb településeken pedig csak reggel lett áram újra. Félelmetes morajló hangja volt a szélnek, engem pont a Cherity shopban ért az áramszünet, és a válogató helységnek nincsenek ablakai, szóval a legnagyobb viharban jöttem haza, csurom víz lettem és alig tudtam a szélben menni. Az ország ebben a részében volt a legnagyobb a pusztítás, leállt a vonat és buszközlekedés, a Cork-i és a Shannon reptér bezárt. Nagyon-nagyon durva volt...
Ez a benzinkút itt van Charleville mellett pár km-re, a tetejét levitte a szél.

 Így nézett ki műholdról a mi kis hurrikánunk
Ez a Shennon-i reptéren készült, tőlünk kb 40-50km-re.
 Ezek pedig Limerik környékén...



Ma megint volt egy vihar és egy már megint közeledik az óceán felett, de még nem tudni pontosan mikor ér ide, és milyen erős lesz. Állítólag annyira nem lesz nagy mint a szerdai volt... Mindenesetre most már nagyon unom, hogy nem tudunk sehova menni hétvégente, jöhetne már a tavasz!

2 megjegyzés:

  1. Uhh, de durva! Kérdezni is akartam, hogy mi van veletek, mert itthon a híradóban rengeteget beszélnek róla. Remélem, hogy lassan elvonul, és megnyugszik arrafelé az idő. Nagyon félelmetes lehetett, én már az otthoni viharoktól is félek, nemhogy egy ilyentől...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is tudtam hogy erről otthon is tudósitottak, nekünk nincs magyar tévénk. Pedig szivesen megnéztem volna, majd megpróbálok neten rákeresni. Mi elég jól megúsztuk, mert vagyoni kár nem ért minket, és a legnagyobb vihar idején mindenki fedél alatt volt. De itt nagyon sokan nem jártak ilyen jól.A gyerekeknek van olyan osztálytársa több is, akik farmon laknak és még szombaton sem volt náluk áram.

      Törlés