2016. október 24., hétfő

Domi és az egyetem

Mostanában Domi továbbtanulása a fő téma nálunk, mert nem eldöntött még, hogy merre is induljon. Jó alapjai vannak, hiszen emelt szinten tanul matekot, biológiát, kémiát, történelmet, és magyarból is emelt szinten fog érettségizni. Ezzel jelentkezhet egy csomó tudományos szakra, de lehet mérnők is, és még a nyelvi szakok is szóba jöhetnének, amennyiben az adott tárgyakból jó eredményt ér el. Őt most leginkább a japán, illetve a keleti nyelvek érdeklik, de ehhez legalább 4-esre kellene érettségiznie magyarból, ami azért nem hiszem, hogy menni fog, mert 6. osztály után eljöttünk Magyarországról, tehát a szókincse nem elég nagy, a helyesírása meg katasztrófa. A történelem is érdekli, de mivel ott egy csomó esszét kell írni, és angolból nyelvtanilag nem teljesen jól beszél, illetve ír, ezért lehet, hogy az a jegye sem lesz 5-ös. Nagyon érdeklik és szereti az állatokat, és azért is kezdte elemelt szinten a biológiát, kémiát tanulni, mert állatorvos akart lenni, de oda olyan magas pontok kellenek, hogy azt őszerinte képtelen lesz megszerezni. A zoológia érdekli még, és az nem is lenne lehetetlen, de mivel neki kevés az önbizalma, attól tart az sem sikerülne. Szóval most itt ezeken tipródunk, még nem döntöttünk. Volt nyílt napokon a környező egyetemeken, ahova Dénes jár ott nincs olyan szak ami érdekelné, a Cork-i egyetemen több is van, de akkor buszoznia kell naponta két órát, és még akkor ki is kell találni, milyen szak legyen.
Nagyon nehéz, mert ha terelgetem valamerre, és később elégedetlen lesz vele, akkor rám fogja majd, hogy miattam, mert én mondtam. De ha nem avatkozom be és rosszul dönt, akkor meg majd azt mondhatja, hogy te felnőtt voltál, miért nem segítettél dönteni, jobban átláttad mint én. Szóval még nem tudom mi legyen, mert Dénesnél sokkal egyszerűbb volt, ő 19 éves volt, és tudta mit akar, Domi csak 17 éves és olyan határozatlan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése