2015. április 19., vasárnap

Domi haja

Domi kiskorától fogva többnyire hosszú hajat hord, neki ez tetszik, és bár időről időre levágatta, végül mindig újra növeszti.
Domi régen:





Otthon leginkább a csúfolódások miatt vágatta le, mert a "kislány vagy" illetve a "buzi" és a homokos" sajnos rendszeres "becenév" volt. Nem kímélték a tanárok, a felnőttek sem, csak ők nem használtak ilyen erős szavakat, de hogy senki nem tudta tiszteletben tartani az ő döntését, az ízlésest, az elég szomorú. Mert otthon egy gyerek ne akarjon kilógni a sorból, és más lenni mint a többi, rengeteg bántás érte ez miatt. Mi is rengeteg kritikát kaptunk, hogy miért engedjük neki, de az az álláspontunk, hogy egy gyereknek is van (és miért ne lenne) ízlése, és véleménye, had döntsön ő arról, hogy milyen külsőt szeretne, amíg ápolt és rendezett.  Éppen ezért az öltözködésükbe is csak picit javítottunk bele, ennek szellemében. Amíg kisebb volt nem engedtem, hogy elől megnövessze a haját és iskolába összegumiztam a tarkóján, de ennél jobban nem szóltam bele. Ő pedig minden bántás ellenére is kitartott a saját elképzelése mellett, ami becsülendő.
Amikor kiköltöztünk, annyira tartott tőle, hogy itt is ez a csúfolás következik, hogy levágatta előtte és két évig nem is növesztette meg, de tavaly már úgy érezte, hogy nem lesz ez gond, és elkezdte növeszteni. Most már nemcsak hátul, hanem elöl is, és csodák csodája, itt nem szóltak a tanárok semmit (pedig ez egy katolikus iskola) és csak egy osztálytársnak jutott eszébe azt mondani, hogy kislány, de erre Domi ártatlan szemekkel rámeredt és megkérdezte, hogy nem látod az egyenruhám (mert az ő iskolájukba csak fiuk járnak és a lány iskolának tök más egyenruhája van) és ezzel ez a kérdés le is zárult. Tehát senki nem piszkálta érte és kedvére hordhatott hosszú hajat. Ő ezt élvezte is, és egészen tegnapig hosszú haja is volt, amikor úgy döntött, hogy levágatja. Azt mondta végig gondolta, hogy otthon lesz nyáron július-augusztusban, a legnagyobb melegben, és az nem lenne kellemes, vágjuk le. Nem tudom, hogy csak a meleg miatt, vagy a rossz emlékek is közre játszottak, de így döntött. Amúgy szerintem ez a haj jobban áll neki mint, ahogy eddig hordta.
Előtte:
 Utána:

2 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon jokepu fiu, mindenfele hajakkal. Nekem egy fiu altalaban rovid hajjal tetszik, az enyem kulonosen (a tengereszkadetoknal megkovetelik a ful ala nem ero hajat, vagy fogja ossze, mint a lanyok, de ezt egyik sem csinalja), de bele nem szolnek, az o haja, kinek mi koze hozza. A suliban csak annyit kernek, h ne legyen nagyon termeszetellenes szine es ne akadalyozza a tanulast, ne legyen balesetveszelyes (megintcsak fogja ossze, akinek hosszu). Magyarorszagon amugy mindenbe beleszolnak vadidegenek meg nem vadidegenek, nem csak a hajviseletbe :/ Kaptam beszolast a sajat oxcsemtol, h ot zavarja, h a gyerek felnott temakrol beszel, nyolc eves szokinccsel es pocsek akcentussal. Apja olasz (volt), neveloapja angol, 3 eves koratol nem el otthon, minden iskolat angolul jart, az lenne kb a csoda, ha meg arra is lett volna energiam, h tokeletesen megtanitsam magyarul. Es persze mindezt a gyerek elott, hadd romboljuk az egojat. (Annak a gyereknek, aki beszel olaszul es spanyolul is, negy hangszeren jatszik meg nem sorolom milyen, az ocsem altal soha el nem ert iskolai sikerei vannak)

    Amugy nem ertem ezt a hajmizeriat otthon, nem o az egyetlen, akinek hosszu.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem értem otthon miért jó hogy beleszólnak ki hogy neveli a gyerekét. Itt Irországban annyira tiszteletben tartják amit gondolsz, nem tudják helyetted jobban, hogy mi a jó a gyerekednek. Én sem értem miért bántotta olyan sok embernek még a családból is, a szemét otthon a hosszú haja.

      Törlés