2017. július 24., hétfő

Kylemore apátság

Most a szabadságunk alatti utazgatásunkról írok, nem sokat, inkább fotókat rakok fel. Szombati napon tehát ünnepeltünk, vasárnap pedig miután Dénes és Domi elutaztak, mi Györkivel és Anttal, kirándulni mentünk. Galway megyében ezelőtt még nem jártunk, csak a városban kétszer rövid ideig, ezért gondoltuk, hogy elindulunk a Connemara felé, útba esett Oughterard városa és itt megálltunk megnézni Aughnanure Castle-t, ez egy lakótorony amit kőfalak vesznek körbe, sok hasonló van Írországban, ami más, hogy itt van egy titkos börtön cella fent az emeleten, a várúr szintjén, ilyet másik lakotornyokban nem láttam.

Tovább indultunk, a táj csodaszép, gyakran megálltunk gyönyörködni benne, sajnos az eső többnyire esett és a párától gyakran nem lehetett messze látni.

A tavon erről a szigetről készült fotó olyan ismert, még hűtőmágnesre nyomtatva is kapható.

A hűvös idő miatt megálltunk kávézni  Leenane-ban, és megnéztük a Killary fjordot, ami a kagylójáról hires. Űres műanyag hordókat összekötnek kötelekkel, és a kötelekről is lóg a víz alá egy csomó kötél, ezeken nagyon szívesen megtelepszik a kagyló, és csak fel kell húzni és leszedni, ha elég nagyra nőtt. Tehát ezek vad kagylók, csak a helyet biztosítják nekik, nagyon finom, és mivel köteleken nő, nincs benne homok, a Leenane-i pubban lehet rendelni friss kagylót. Sajnos erről nem készitettem fotót.

A sok megállás miatt csak késő délután értünk a Kylemore apátsághoz, ez a kastély világhírű, rengeteg fotó van fenn a neten, ahogy tükröződik a tóban, méltán híres, mert valóban csodaszép.

Sajnos csak egy kis része látogatható, mert ma is bentlakásos leányiskolát tartanak itt fenn az apácák, de az a pár terem is olyan, hogy el tudom képzelni, ahogy valamelyik régi lányregény, pl. a Büszkeség és balítélet is, hasonló környezetben játszódhatott.

Egy hatalmas park közepén áll a kastély és nem messze tőle van egy kis templom is gyönyörű homokkő faragásokkal, a park is nagyon szép, csak már az eső annyira esett, hogy azt nem jártuk végig.

Még készítettünk egy közös képet aztán haza indultunk, mert Györkiék másnap dolgoztak.