2014. november 17., hétfő

Fogászati asszisztens

Fogászati asszisztens lettem, illetve elkezdtem megtanulni a gyakorlatban ezt a szakmát. Itt Írországban ehhez nem szükséges a képesítés, hanem a gyakorlatban kell elsajátítani, aztán le lehet vizsgázni, ha akarok, és a munkaadóm igényli. Utána néztem otthon a képzés 2000 órás, ebből a 60% gyakorlat, tehát 800 óra elmélet kb. Ez mondjuk 3-4 hónap suliba járást igényelne, de mivel nekem nincs meg az érettségim, soha nem is kezdhetném el az OKJ-s tanfolyamot, mert az féltétel.  Úgy szeretem ezt az országot, mert itt nem a papír számít, mindent két úton lehet megközelíteni, vagy először tanulsz, utána szerzel gyakorlati tudást, aztán elhelyezkedsz, vagy először elhelyezkedsz, gyakorlatot szerzel, és ha van rá igény a munkaadó részéről (legtöbbször nincs, kivéve ha törvény írja elő) akkor papírt is szerzel. Persze ez nem igaz a diplomát igénylő szakmákra, csak a többire.
Nekem egy könnyítésem van, hogy egy magyar fogászati klinikán dolgozom, ahol magyar személyzet van, de a páciensek írek. Itt nagyon jó híre van a magyar fogászoknak, mert az itteni orvosok elég konzervatívak a kezelésekben, és az árak is sokkal kedvezőbbek mint a helyiek.
Tehát ott állok a fogászati szék másik oldalán a fogorvossal szemben, és csinálom amit mond, eleinte csak úgy, hogy add ide azt a zöld izét, aminek ez és ez a neve amúgy, aztán harmadszorra már csak a nevét mondja. Mindent fokozatosan tanít meg, ha valami már megy, bedobja a következő újdonságot.

Eddig eléggé tetszik majdnem minden, azért van egy-két undorító dolog is, de ki lehet bírni. Két hónap próbaidőre vettek fel, ha ezalatt úgy látják, hogy ügyes vagyok, és tudnak velem dolgozni, akkor januártól új szerződést kaphatok. Nagyon igyekszem, mert már utáltam itthon ülni, és most végre újra van felnőtt életem, és aligha találnék itt másik állást ahol az angol hiánya ennyire nem számít. Igaz hogy 30 km-re van tőlünk a munkahelyem és ez napi jó egy óra autózást igényel, de ezt sem bánom, mert így végre megszerzem az itteni vezetési rutint is. Mióta itt lakunk alig vezettem, most aztán van rá alkalmam, sőt ha marad az állás akkor vennünk kell még egy kocsit, mert kétfelé járunk dolgozni és most reggel nekem korábban fel kell kelni és elmenni Áronékkal és vissza hozni a kocsit, aztán délután hazafelé mindig valakihez be kell kérjék magukat. Mert én reggel 10,30-ra megyek és este 8 körül érek haza. Tehát a fiuk is egyedül vannak itthon délután, de szerencsére már elég nagyok, ezt az egy -két órát kibírják míg az apjuk is hazaér.
A héten már Dénes ki is próbálta milyen itthon lenni betegen anya nélkül, mert felfázott, náthás és magas láza is volt. de ma már ment suliba. Helyette ma a Dominak van láza és ő lesz itthon egyedül, de már ő is elég nagy ehhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése